ایسنا/همدان مدیر بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد از خارج کردن موفقیت آمیز توده پنج کیلویی از شکم یک زن اسدآبادی خبر داد.

فرهاد هادی‌کبیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک زن ۷۴ ساله اسدآبادی از حدود هفت یا هشت ماه پیش در ناحیه شکم خود دارای درد مکرر بوده و این درد در ناحیه شکم وی در دو یا سه ماه اخیر به علت بزرگ شدن کیست شدیدتر می‌شود و به همین علت برای پیگیری و درمان درد به چندین پزشک مراجعه می‌کند.

وی افزود: در مراجعه آخر وی به بیمارستان قائم(عج) با آزمایشات لازم سونوگرافی و ام آر آی وجود کیست و توده‌ای بزرگ در ناحیه شکم این بیمار مشخص می‌شود و با مشخص شدن علت درد پزشک جراح، رئیس بیمارستان تصمیم به خارج کردن این‌توده بزرگ پنج کیلویی از شکم این بیمار به همراه تیم جراحی خود می‌گیرد.

هادی‌کبیر با بیان اینکه خوشبختانه این کیست پنج کیلویی به طور کامل با موفقیت خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: منشأ توده‌های شکمی می‌تواند تمامی ارگان‌های داخل شکم مانند رحم، کلیه و معده باشد اما شایع‌ترین علت آن در این سن تومورهای تخمدان است.

وی با اشاره به اینکه این بیمار پس از ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال داده شده و با مساعد شدن شرایط، بیمار با حال عمومی رضایت‌بخش از بیمارستان ترخیص می‌شود، اضافه کرد: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند تا اقدامات تشخیصی و درمانی آن به موقع انجام شود.

مدیر بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد در پایان یادآور شد: جراحی و خروج چنین توده و کیست بزرگی در بیمارستان قائم(عج) با چنین وزنی برای نخستین بار در این بیمارستان اتفاق افتاده است.