ART16194

مواد لازم:

Iconfs1894بلوبری 300 گرم Iconfs141لیمو ترش1 عدد آب گرفته Iconfs101ماست 200 گرم  Iconfs49شکر1/4 فنجان ( 50 گرم ) Iconfs119آب1/3 ( 80 میلی لیتر ) Iconfs1944خامه زده شده1/2 فنجان ( 120 میلی لیتر ) Iconfs148وانیل1 قاشق چایخوری https://mamifood.org/cooking-training/recipe/16194/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87--%D9%85%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D9%84%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DB%8C---%D8%AF%D8%B3%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86آگار1 قاشق چایخوری

طرز تهیه و دستور پخت:

این دسر سبک و مطبوع وگان موس شاه توت بدون ژلاتین سریع و آسان درست می شود! از انواع توت های تازه یا منجمد مورد علاقه خود برای ایجاد یک موس توت فوق العاده خامه ای و فوق العاده خوشمزه استفاده کنید که برای دسر یا به عنوان پرکننده کیک های بدون پخت مناسب است!اگر به دنبال یک دسر آسان، با طراوت و کم کالری هستید، دستور تهیه موس شاه توت گیاهی کاملاً عالی است! درست کردن آن نه تنها بسیار آسان و بسیار خوشمزه است، بلکه یک راه عالی برای دریافت مقدار زیادی ویتامین و همچنین آنتی اکسیدان است! بنابراین اگر مقداری توت باقی مانده دارید، این دستور العمل برای استفاده از آن ها در حال حاضر عالی است!در حالی که دستور العمل های دسر کلاسیک معمولا با خامه و ژلاتین زده می شود، این موس توت را با خامه بدون لبنیات و پودر آگار به عنوان یک عامل درست شده تا 100%  گیاهی باشد. اگر این دستور ساده موس شاه توت را امتحان کردید، در سایت مامی فود نظر بدهید و امتیاز ستاره ای را بگذارید!این دستور غذا در هر زمان از سال بسیار متنوع و کامل است، زیرا میتوانید از انواع توت ها و میوه های منجمد یا تازه استفاده کنید. 

 موس بلک بری - دسر آسان وگان

مرحله اول تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

در ابتدا برای این موس همه مواد باید گرم اتاق باشند و در یخچال نگهداری نشوند. شما به توت سیاه منجمد یا تازه و آب لیموترش با ماست غلیظ بدون لبنیات یا سبک یونانی + شکر یا سایر شکر ها یا شربت دلخواه + عصاره وانیل اختیاری + خامه فرم دهنده بدون لبنیات یا خامه نارگیل قابل زدن + آب + {{{ پودر آگار 100٪ پودر خالص، (اگر آگار خیلی سریع ژل شود، کرم گلوله می شود. استفاده از پودر آگار 100% مهم است،در غیر این صورت به مقدار بیشتری نیاز خواهید داشت بسیاری از محصولات آگار آگار حاوی مواد دیگری مانند شکر هستند، به طوری که میزان آگار کمتر است. بنابراین، لطفا دستور العمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. اگر می خواهید از آگارتین فقط با محتوای 30 درصد آگار استفاده کنید، به 3 یا 4 برابر این مقدار نیاز دارید.اگر می خواهید این موس را غیر وگان کنید، می توانید از خامه غلیظ و ژلاتین معمولی استفاده کنید. اگر از فیکس ژلاتین آسیاب شده استفاده می کنید که نیازی به خیساندن یا پختن ندارد، می توانید مرحله 4 را نادیده بگیرید. فقط پودر ژلاتین را به مخلوط توت ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم رنگ شود.) ماست نارگیل + توت سیاه تازه + نارگیل خشک شده + نعناع برای تزیین روی موس میتوانید استفاده کنید.

مرحله دوم تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

مثل همیشه، توصیه می کنم ابتدا دستور غذا و این دستورالعمل های گام به گام را بررسی کنید. سپس دستور کامل را با اندازه گیری های دقیق در کارت دستور زیر پیدا خواهید کرد! توت سیاه یخ زده را در یک قابلمه آب کنید یا توت سیاه تازه را پوره کنید. سپس با کاسه ای که زیر آن قرار داده شده در یک صافی مشبک قرار دهید و دانه ها را صاف کنید.(باید حدود 1 فنجان آب شاه توت به دست آید). در یک کاسه، خامه بدون لبنیات را با همزن دستی برقی بزنید تا پف کرده و سفت شود. کنار بگذارید و در یک کاسه بزرگ، ماست، شکر، عصاره وانیل، آب لیمو و آب توت را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. کنار بگذارید.

 موس بلک بری - دسر آسان وگان

مرحله سوم تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

در یک قابلمه کوچک، پودر آگار را با 1/3 فنجان آب هم بزنید. پس از حل شدن کامل پودر، مخلوط را در حین هم زدن به جوش بیاورید و حدود 1 تا 2 دقیقه یا طبق دستورالعمل بسته با هم زدن مداوم بجوشانید. کنار بگذارید.حالا سریع کار کنید تا پودر آگار گلوله نشود: ابتدا مخلوط آگار را با خامه شاه توت مخلوط کنید سپس به سرعت خامه فرم گرفته را داخل آن بریزید و موس شاه توت را بین شیشه ها (هر 1 فنجان / 240 میلی لیتر) تقسیم کنید و حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. به دلخواه با ماست نارگیل، شاه توت تازه، نارگیل خشک شده و نعنا تزئین کنید.

  موس بلک بری - دسر آسان وگان

مرحله چهارم تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

علاوه بر این، می توانید طعم ها و ادویه های اضافی مانند وانیل یا دارچین را به ذائقه خود اضافه کنید. در مورد رویه ها نیز خلاق باشید – از ماست نارگیل، ژله میوه قرمز ، و خامه فرم گرفته تا تکه های نارگیل، آجیل خرد شده، کوکی ها ، گرانولا ، شکلات، اسپرینکل ها و نعناع تازه – پیشنهادات زیادی برای سرو وجود دارد! این موس شاه توت گیاهی به شرح زیر است:• بدون لبنیات (بدون لاکتوز)• بدون تخم مرغ• سریع و آسان• خامه ای• نرم، مطبوع و سبک • کم کالری• سالم• خوشمزه - لذیذ!• با میوه های دیگر هم درست می شود• دسر مناسب برای هر روز!

مرحله پنجم تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

برای تهیه این موس شاه توت ساده فقط به چند ماده ساده نیاز دارید:

توت سیاه: یا سایر میوه های منجمد یا تازه.

آب لیموترش. به هر حال، اسیدیته به موس شاه توت نیز کمک می کند تا رنگ بنفش روشن و زیبای داشته باشد.

ماست گیاهی: یک ماست غلیظ خامه ای یا جایگزین دیگر نیز کارساز خواهد بود.

شکر: یا شربت دیگر به انتخاب شما.

عصاره وانیل: یا وانیل آسیاب شده یا مغز دانه وانیل.

خامه فرم گرفته بدون لبنیات: یا سایر خامه های هم زده.

پودر آگار: یا 1 بسته ژلاتین فیکس اگر گیاهخوار نیستید.

مرحله ششم تهیه موس بلک بری - دسر آسان وگان

نکات دستور غذا// دمای اتاق: همه مواد باید گرم اتاق باشند و در یخچال نگهداری نشوند. در غیر این صورت، اگر آگار خیلی سریع ژل شود، کرم گلوله می شود.

 پودر آگار: استفاده از پودر آگار 100% مهم است، در غیر این صورت به مقدار بیشتری نیاز خواهید داشت! بسیاری از محصولات آگار حاوی مواد دیگری مانند شکر هستند، به طوری که میزان آگار کمتر است. بنابراین، لطفا دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. اگر می خواهید از آگارتین فقط با 30 درصد آگار آگار استفاده کنید، 3 یا 4 برابر نیاز دارید.

ژلاتین: اگر می خواهید این موس را غیر وگان کنید، می توانید از خامه غلیظ و ژلاتین معمولی استفاده کنید. اگر از فیکس ژلاتین آسیاب شده استفاده می کنید که نیازی به خیساندن یا پختن ندارد، می توانید مرحله 4 را نادیده بگیرید. فقط پودر ژلاتین را به مخلوط توت ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم رنگ شود.

 موس بلک بری - دسر آسان وگان