نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، جذب جوانان با ذوق و استعداد را در گرو اشاعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست.

فاطمه مقصودی در یادواره شهیدان صارمی، بروجردی و یخچالچی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، بیان کرد: هنر ابزار درک عالم هستی و نقطه اتصال انسان به خداوند است.

وی با بیان اینکه اگر ایثار شهدا نبود رسیدن به اهداف فکری، خدمت و احیای فرصت‌ها ممکن نمی‌شد، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند《زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست》باید یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مسئولان را به‌عنوان حلقه اتصال دولت و مردم دانست و تصریح کرد: رابطه مردم و مسئولان باید محکم و مستحکم باشد و ما به‌عنوان نماینده مردم باید فریاد آن‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه، فرهنگ ریشه در گوشت، پوست و خون جامعه داشته و در رگ‌های ما جاری است، افزود: فرهنگ با پسوند ارشاد اسلامی تکمیل شده است و با اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی که غنی‌ترین فرهنگ است باید جوانان بااستعداد، ذوق و سلیقه را جذب کنیم و با برنامه‌ریزی تا عمق فرهنگ ایرانی اسلامی جلو برویم.

مقصودی بیان کرد: دشمن، امروز روی ظاهر زنان و جوانان ارزشمند ما دست گذاشته است و به دنبال دور کردن آن‌ها از فرهنگ ایرانی اسلامی است اما نمی‌داند زنان ایرانی سربلند و حماسه‌ساز و پا به پای مردان در زمان خود گرد آفرید، سودابه و تهمینه هستند.

وی با اشاره به جایگاه زن در ادبیات غنی ایران از شاهنامه تا آثار نظامی و حافظ که همگی نشان‌دهنده فرهنگ غنی اسلامی است، تصریح کرد: هرچقدر بتوانیم از این فرهنگ، محتوای موردنظر را در قالب تصویر و هر آنچه اسمش هنر است تهیه و ظهور و بروز دهیم، موفق خواهیم شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از مفاخر فرهنگی و ادبی بروجرد یاد کرد و همسر شهید سید نورخدا موسوی را به‌عنوان الگو و نمونه زنان سربلند ایران اسلامی معرفی کرد.