170344126

سردیس طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام روز سه شنبه طی مراسمی به مناسبت روز معلم در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد.

استاد دانشگاه سیرجان در این مراسم گفت: استان کرمان همواره در دامان خود اندیشمندان، مشاهیر و مفاخر علمی و فرهنگی بزرگی پرورش داده و در میان چنین بزرگان و مفاخری، مرحومه دکتر صفارزاده از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نسرین امینی زاده اظهار داشت: از دکتر صفارزاده به عنوان شاعر متعهد و انقلابی، مترجم و نظریه پرداز معاصر یاد می کنند؛ او ۲۷ آبان ۱۳۲۵ در سیرجان متولد شد و در سال ۱۳۴۹ به استخدام دانشگاه ملی(شهید بهشتی)درآمد.

وی افزود: همچنین این بانوی سیرجانی در سال ۱۳۵۵ به جرم سرودن شعر مقاومت دینی و امضا نکردن عضویت اجباری در حزب رستاخیز از دانشگاه اخراج شد. در سال ۱۳۵۶ کانون فرهنگی - هنری نهضت اسلامی را به کمک نویسندگان سرشناس مسلمان تاسیس کرد که بعدها به حوزه اندیشه و هنر اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

امینی زاده عنوان کرد: صفارزاده در سال ۱۳۷۱ از طرف وزارت علوم و آموزش عالی به عنوان استاد نمونه، معرفی شد و پس از انتشار ترجمه قرآن حکیم، عنوان خادم القرآن را دریافت کرد و در ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز همت گماشت که به عنوان بانوی نمونه جهان اسلام معرفی شد.

صفارزاده در سال ۱۳۸۵ از سوی سازمان نویسندگان آفریقا و آسیا به عنوان شاعر مبارز، زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد که از وی آثار بسیاری از جمله ترجمه‌ قرآن به زبان فارسی و انگلیسی و اشعار مختلف بر جای مانده است.

طاهره صفارزاده چهارم آبان ماه سال ۱۳۸۷ در سن ۶۲ سالگی به علت بیماری ضایعه مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران به لقای معبود شتافت و پیکر او نیز در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شده است.