Zhambonmorgh

مواد لازم ژامبون مرغ
گوشت مرغ ۷۰۰ گرم
روغن مایع ۶۰ گرم
آب یخ یک سوم لیوان
شیر خشک ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
گوشت گوساله ۷۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۵ حبه
نمک ۲ قاشق مرباخوری
جوز هندی ۱ قاشق مرباخوری
زنجبیل و پودر هل از هر کدام ½ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه و آویشن از هر کدام ½ قاشق مرباخوری
پاپریکا و دارچین از هر کدام ½ قاشق مرباخوری
تخم گشنیز و پودر کاری از هر کدام ½ قاشق مرباخوری
پودر سیر و فلفل قرمز ½ قاشق مرباخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ژامبون مرغ

مرحله اول

برای تهیه ژامبون مرغ ابتدا گوشت قرمز را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و نازک برش می دهیم.مرغ را چرخ می کنیم آن هم سه مرتبه و در آخر داخل غذاساز میکس می کنیم و زرده تخم مرغ و روغن را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس میکس می کنیم و در سه مرحله آب یخ را به مواد  اضافه می کنیم و میکس می کنیم تا مایه نرم شود و بعد شیرخشک و نشاسته ذرت و گوشت قرمز و هویج و پسته خرد شده و سیر،نمک و تمامی ادویه ها و سس خردل را به مواد اضافه می کنیم.

 

مرحله سوم

حالا همگی مواد را مخلوط می کنیم و داخل کاور پر می کنیم.دقت کنید کم کم کاور را پر می کنیم و فشرده می کنیم تا هوا داخل مایه نرود و کالباس صاف در بیاید.مواد را داخل کاور که فشرده کردیم روی صفحه کارمون غلت می دهیم تا هواگیری کنیم.

 

مرحله چهارم

بعد سر کاور را با نخ یا سیم محکم می بندیم. سپس قابلمه ای که ژامبون راحت داخل آن قرار بگیرد را تا نصف آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم و ژامبون را داخل آن می گذاریم تا به جوش بیاید و ۱:۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت این مدت که پخت ژامبون به پایان رسید، آنرا از آب جوش خارج می کنیم و بلافاصله داخل آب یخ قرار می دهیم تا خنک شود و بعد داخل یخچال می گذاریم شب تا صبح بماند و بعد برش می زنیم و مصرف می کنیم.نوش جان