62413043

یک سازمان خیریه جهانی در گزارشی هشدار داد: بیش از ۱۵۰ میلیون کودک در شرق و جنوب آفریقا گرفتار فقر شدید و پیامدهای بلایای طبیعی هستند.

 این گزارش روز گذشته (پنج‌شنبه) از سوی "صندوق نجات کودکان" (Save the Children) و تحت عنوان "نسل امید: ۲.۴ میلیارد دلیل برای پایان دادن به بحران آب و هواییِ جهان و نابرابری" منتشر شد.

بر اساس گزارش این سازمان، سودان جنوبی در شرق و جنوب آفریقا در صدر کشورهایی قرار دارد که احتمال دارد ۸۷ درصد از کودکان این کشور تحت تأثیر فقر شدید و فاجعه تغییرات اقلیمی قرار بگیرند. همچنین ۸۰ درصد کودکان در موزامبیک و ۷۳ درصد در ماداگاسکار در رتبه‌های بعدی این پدیده قرار دارند.

این سازمان هشدار داد که اگر بحران تغییرات اقلیمی و نابرابری فورا حل نشود، فراوانی و شدت بحران‌های انسانی و هزینه‌های زندگی می‌تواند افزایش یابد.

ایوان آرونگا، مدیر صندوق نجات کودکان در کشورهای کنیا و ماداگاسکار گفت: بحران تغییرات اقلیمی و نابرابری را نمی‌توان جدا از یکدیگر حل کرد، زیرا این دو مقوله در هم تنیده هستند.

وی افزود: بحران‌هایی از این دست، مردم را به سمت فقر شدید سوق می‌دهد و میلیون‌ها نفر را در برابر سیل یا خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیمی، آسیب‌پذیرتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دستکم ۱۶.۳ میلیون کودک در کنیا (۶۷ درصد از کودکان این کشور) با تاثیرات دوگانه ناشی از فقر و بحران تغییرات اقلیمی زندگی می‌کنند.