18

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در ادامه سفرهای شهرستانی با مسئولان و کتابداران شهرستان بابل دیدار و گفتگو کرد.

آرزو ولی‌پور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران به همراه معاونین و کارشناسان اداره کل با حضور در شهرستان بابل با حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل دیدار و ضمن حضور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بابل با کتابداران این شهرستان به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

آرزو ولی‌پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بابل که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با قدردانی از توجه مسئولان به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از شیوع ویروس کرونا و محدودیت ها و تبعات آن در مازندران به عنوان یکی از اصلی ترین اتفاقات در حوزه کتابخوانی یاد کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا دوره ای جدیدی از فعالیت و تلاش کتابداران کتابخانه های عمومی آغاز شد و دوره ای درخشان در حوزه کتاب و کتابخوانی در این ایام رقم خورده است و آمار امانت کتاب پنج برابر بیشتر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره با اینکه با اقدامات انجام شده، مردم استان در دوران کرونا کتابخوان تر شده اند، گفت: در تمامی کتابخانه های عمومی استان پیام رسان های شبکه های اجتماعی فعال و در حال استفاده می باشند.

وی با بیان اینکه 35 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد، بیان کرد: سال گذشته به استان برتر در حوزه کتابخانه سازی در کشور شدیم.

ولی پور با اشاره همت خیرین در ساخت کتابخانه ها در استان، گفت: کتابداران ما محصور در چهار دیواری کتابخانه ها نیستند و با اقدامات خلاقانه قدم های خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته اند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری‌ها در اختصاص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌های شهرستان کوتاهی نکنند.

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتابخوانی است، تصریح کرد: شایسته است در راستای کمک به فرهنگ کتابخوانی شوراها و شهرداری‌ها نهایت همکاری را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

در این جلسه وضعیت پروژه های کتابخانه ای شهرستان بابل بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.