Dalir Uspace 1642531408

کتابخانه های روستایی دو شهر مازندران در هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده ملی شدند و بار دیگر برای مردم کتابخوان و فرهنگ دوست استان افتخار آفریدند.

مازندران تاکنون همواره در حوزه کتاب و کتابخوانی و در میدان های فرهنگی توانسته است افتخارآفرینی کند چرا که مهد نخبگان، فرهیختگان و عالمان در سراسر استان است.
 اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار با اقدامات خلاقانه و هدفمند توانسته است قدم های خوب و مهمی بردارد.
در راستای رسالت اجتماعی، کتابخانه های عمومی برای تمامی اقشار جامعه به ویژه در حوزه ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه ای دارد و این مهم را در عمل با وحدت، همدلی و هم گرایی
با کمک مسئولان دغدغه مند نشان داده است.
قابلیت ها و برتری های فرهنگی روستای مازندران مشهود و با درخشش و برگزیده شدن در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران این موضوع در عمل ثابت شده است.
همافزایی میان نهادهای مختلف فرهنگی و روستایی و عمرانی در تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی موجب جلب مشارکت  گسترده مردم  استان مازندران در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شده است که یکی از اهداف این جشنواره گسترش، توسعه و ترویج تقویت برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیر‌ ساخت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و آبادی‌هایی عشایری است.
در کنار تاثیرات فرهنگی و اجتماعی جشنواره، افزایش انسجام فرهنگی و اجتماعی، بسط و گسترش و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و مساجد و مدارس  و...  از دیگر دستاوردهای مهم این جشنواره است.
استان مازندران همه ساله بالاترین میزان حضور در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را به خود اختصاص داد و به نوعی در این بخش رکوردشکنی کرده است.
امسال باز هم افتخار دیگر نصیب مردم کتابخوان و فرهنگ دوست مازندران شد و در هشتمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب، کتابخانه روستایی "عشق‌علی آقاجانی درویش‌خیل مرزون‌آباد شهرستان بابل " و کتابخانه روستایی "مرحوم عیسی رضایی عرب محله  شهرستان ساری" به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند و خداوند متعال را شاکریم که هر سال بیشتر از سال قبل شاهد شرکت‌کنندگان و برگزیدگان در این جشنواره بوده ایم.
براساس اعلام رسمی از سوی دبیرخانه این جشنواره ملی، 285 روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال کردند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد 9 روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد که ضمن تبریک به مردم کتابخوان استان و سپاس از کتابداران فعال روستایی، 2 روستا از مازندران به منوان منتخب ملی انتخاب شدند.