Jh

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران تاکنون در جشنواره روستاهای دوستدار مشارکت خوب و بالایی داشته است، گفت: به زودی خبرهای خوبی در این حوزه اعلام می‌شود.

 آرزو ولیپور طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه های گوناگونی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: استان مازندران با توجه به سبقه فرهنگی توانسته است در مسابقات ملی و استانی متعدد خوش بدرخشد.

وی برگزاری جشنواره مختلف را فرصت‌ بسیار مناسبی برای رشد چشمگیر در فعالیتی های مختلف فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: تاثیرات فرهنگی و اجتماعی جشنواره ها سبب انسجام و گسترش کتابخانه‌های عمومی می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران توسعه و ترویج کتاب خوانی را از رویکرهای اداره کل برشمرد و افزود: به نقش روستاها در توسعه فرهنگ کتاب خوانی و احداث کتابخانه ها باید بیش از پیش توجه شود چرا که در سال های اخیر شاهد اقدامات تحسین برانگیزی در برخی از مناطق استان در این راستا بودیم.

ولیپور  گسترش فرهنگ کتابخوانی را نیازمند یک نهضت فرهنگی دانست و بیان کرد: کتابخانه های عمومی استان با خلاقیت، نوآوری، ابتکار و مطالبه گری اقدامات خوبی را انجام داده است که باید از تمام همکاران قدردانی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران تاکنون در جشنواره روستاهای دوستدار مشارکت خوب و بالایی داشته است، تصریح کرد: به زودی خبرهای خوبی در این حوزه اعلام می‌شود چرا که مازندران رکورد دار میزان مشارکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام اینکه تمامی روستاهای شرکت‌کننده در جشنواره با طرح‌های ویژه، عملکرد خوب و قابل توجهی داشتند، گفت: این جشنواره  هر سال پر بارتر از سال قبل در بخش های مختلف برگزار می شود.