88

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در نشستی صمیمی با مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل دیدار و گفتگو کرد.

 آرزو ولی‌پور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران امروز (11 مهرماه) به همراه معاونین و کارشناسان اداره کل در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی شهرستان آمل با کتابداران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

مديركل كتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه با تاكيد بر همدلی در بين كتابداران و كاركنان كتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: برای موفقيت و اثرگذاری بيشتر در فرهنگ كتابخواني بايد همه باهم، يك‌ دل و يك صدا باشيم و روحيه كارجمعی و گروهي را در خود تقويت كنيم.

وی بیان کرد: تلاش و همت کتابداران در جهت رشد شاخص های توسعه کتابخوانی در استان منجر به عضویت در کتابخانه شود و جشنواره ها و اجرای برنامه های متنوع این فرصت را فراهم می کند.

ولی‌پور افزود: کتابخانه‌های عمومی در کنار امانت کتاب، برنامه های متنوع فرهنگی  را سرلوحه خود قرار داده تا بتوانند با اجرای فعالیت های جانبی کتاب محور مردم را به مطالعه کتاب علاقمند کند.

مديركل كتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: همگرایی و هم افزایی برای ارتقای شاخص فضای کتابخانه ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر در راستای توسعه زیربنای کتابخانه ای اقدام موثری برای رشد فرهنگی شهر خواهد بود.

ولی‌پور بر لزوم توسعه برنامه های فرهنگی و اشاعه فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان، آن طور که شایسته و بایسته است زمینه های لازم را فراهم می کنیم.

در این جلسه کتابداران مشکلات کتابخانه‌های عمومی را به صورت اختصاصی بیان و پیشنهادات خود را نیز در این خصوص بیان کردند.

در این سفر یک روزه، مديركل كتابخانه‌های عمومی مازندران از کتابخانه رینه بازدید کرد و جلسه ای با شهردار رینه جهت بررسی وضعیت کتابخانه ای برگزار کردند.