بیرجند - ایرنا - مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: اقداماتی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل راه‌اندازی شغل انجام شده است از جمله اینکه مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرجس بختیار روز دوشنبه در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اقشار مختلف بانوان خراسان جنوبی افزود: تلاش داریم تا صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و در همین خصوص مجوز برخی مشاغل و کسب و کارهای خانگی آنی و برخی از آنها حداکثر تا سه روز صادر می‌شود.

وی گفت: به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر نیز کارگروه رفاه و امنیت در وزارتخانه تشکیل شده تا به شکل تخصصی به این مطالبات بپردازیم.

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به مشکلات مطرح شده درخصوص تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به بانک‌هاست و باید شرایط داخل استان تسهیل شود.

وی ادامه داد: مشکلات زنان معلول و مادران دارای فرزند معلول هم دغدغه دیگری در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که کمیته‌ای را با حضور مادران دارای یک یا چند معلول و یا زنان معلول تشکیل دادیم و مشکلات آنها در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: روستاهای مرزی خراسان جنوبی هر خانه یک پاسگاه است و اگر توانمندی بانوان به نحو احسن شکل بگیرد موجب مهاجرت معکوس و امنیت پایدار کشور خواهد بود. 

فرشته اسدزاده افزود: ظرفیت عظیم نیروی انسانی در خراسان جنوبی وجود دارد لذا شاهد حضور هنرمندان و صنعتگران زیادی در عرصه‌های مختلف هستیم و ادعا داریم که می‌توانیم مرز شرقی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به توانمندی بانوان این دیار بیان کرد: همراهی استاندار نشان از اهمیت حوزه بانوان در استان دارد که باعث دلگرمی ماست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با اقشار بانوان در محل استانداری دیدار کرد.

انسیه خزعلی دیروز هم پای صحبت جمعی از بانوان نخبه و کارآفرین خراسان جنوبی نشست و نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با حضور وی و جمعی از مسوولان در بیرجند گشایش یافت.

دیدار با جانباز ۷۰ درصد، استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین نشست با جمعی از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های روز گذشته معاون رئیس جمهور بود.

وی امروز در ادامه سفر دو روزه به خراسان جنوبی از چند مرکز تولیدی، اجتماعی و آموزشی نیز بازدید می‌کند.