Saladmakaroni

مواد لازم برای ۴ نفر
ژامبون یا گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
خیارشور ۶ عدد متوسط
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰ گرم
سس مایونز به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری روغن مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش قرار می دهیم.

خرید مستقیم فرش ماشینی بصورت مستقیم از کارخانه بصورت رایگان

 

مرحله دوم

روغن را برای این اضافه می کنیم که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه ماکارونی ها را داخل آبکشی می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد ماکارونی سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین ۷ تا ۱۰ دقیقه بیشتر برای پخت ماکارونی نمی گذاریم. ( زمان پخت پشت بسته ماکارونی درج شده است)

طرز تهیه سالاد سزار خانگی خوشمزه به روش رستورانی با مرغ

 

مرحله چهارم

در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در صورتی که بخواهیم در تهیه این سالاد خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنیمف ابتدا باید گوشت مرغ را به صورت آبپز بپزیم.

 

مرحله پنجم

برای این منظور گوشت مرغ را به همراه مقداری آب، نمک، زردچوبه و یک پیاز خرد شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا وشت مرغ بپزد. سپس گوشت مرغ را خرد می کنیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم .

 

خرید اینترنتی تینت لب مایع گیلاسی اتود از فروشگاه شاواز با 35% تخفیف

 

مرحله ششم

سپس به کاسه حاوی ژامبون مرغ اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی با کشمش و کلم

سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و معروف اندونزی می باشد که شباهت زیادی به سالاد کلم سفید دارد

مرحله هفتم

در این مرحله سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند، سس نیز به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.

مرحله نهم

پس از اینکه سالاد آماده شد آنرا به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.

 

 

سالاد ماکارونی رژیمی

برای اینکه بخواهید این سالاد رو به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.

توجه داشته باشید که سالاد ماکارونی رژیمی معمولا با سبزیجات کم کالری درست می شود. در ادامه آموزش یکی از انواع رسپی های رژیمی این سالاد پرطرفدار را آماده کرده ایم که از طریق لینک زیر می توانید به آن مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با سس خوشمزه و کم کالری

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با سس خوشمزه و کم کالری

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می…

سالاد ماکارونی قالبی

برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد اماده شد آنرا داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج خواهد شد می تواند داخل قالب یک لایه کیسه فریزر قرار دهید سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.

خشک شدن سالاد ماکارونی

مهم ترین دلیلی که سالاد ماکارونی پس از قرار گرفتن داخل یخچال خشک می شود این است که پاستا یا همان ماکارونی فرمی به شدت آب را جذب می کند و به همین دلیل پس از اینکه آنرا داخل یخچال قرار می دهید ممکن است خشک شود. برای رفع این مشکل می توانید کمی روغن زیتون به ان اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم و تازه باقی بماند.

 

 

سالاد ماکارونی با سوسیس

به طور معمول سالاد ماکارونی با گوشت مرغ یا کالباس تهیه می شود اما اگر شما دوست دارید از سوسیس استفاده کنید ، کافیست کالباس یا گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید سپس به اندازه ۳۰۰ گرم سوسیس اضافه کنید. سوسیس را یم توانید به صورت خام ، کبابی یا سرخ شده به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

سالاد ماکارونی با کاهو

اگر می خواهید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ های کاهو بریزید. البته بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می کنند که سلیقه ای می باشد.

سالاد ماکارونی با تن ماهی

یکی دیگر ار روش های تهیه این سالاد مجلسی این است که آنرا با تن ماهی درست می کنند. البته برای مجالس بهتر است از گوشت مرغ یا کالباس استفاده شود، ولی برای تهیه سریع این سالاد برای خانواده می توانیم از تن ماهی نیز استفاده کنیم.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی خانگی خوشمزه و مجلسی

سالاد ماکارونی با تن ماهی یکی از انواع روش های فوری و ساده تهیه سالاد محبوب ماکارونی می باشد

سالاد ماکارونی با مرغ

سالاد ماکاورنی با مرغ یکی از انواع روش های تهیه این سالاد خوشمزه است که با رسپی های بسیار متنوعی تهیه می شود. توصیه می کنیم برای تهیه این سالاد خوشمزه با گوشت مرغ با یک رسپی ساده و بین المللی در ادامه با مطلب زیر همراه باشید.