F2e4410df4bd47ba92aba075c2da6e4b


در ادامه دیدار با فرمانداران استان و بازدیدهای میدانی از کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران صبح امروز با فرماندار قائم‌شهر دیدار و گفت و گو کرد.

در ادامه بازدیدهای میدانی از کتابخانه های عمومی و دیدار با فرمانداران استان، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به همراه شورای معاونین اداره کل، با جواد مولایی فرماندار قائم‌شهر دیدار کرد.

وی با تبریک سال جدید گفت: امیدوارم شاهد رشد و شکوفایی وضعیت کتابخانه عمومی شهرستان و رفع موانع موجود آن باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه ما در شهرستان قائمشهر پروژه کتابخانه نیمه کاره نداریم، تصریح کرد: اما سالن اجتماعاتی سردار سلیمانی نیاز به تجهیزات و امکانات نهایی است جهت افتتاح.

ولیپور افزود: تامین امنیت کتابخانه هایی که در پارک احداث شده در اولویت قرار دارد.

وی خواستار توجه به توسعه و زیر ساخت‌های کتابخانه ها شد و گفت:
توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک عزم همگانی را می‌طلبد و از شهرداران انتظار داریم در پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها کوتاهی نکنند.

فرماندار قائم شهر نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید از زحمات و تلاش های کتابخانه های عمومی مازندران در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه قدردانی کرد.

جواد مولایی بیان کرد: موضوع کتاب و کتابخانه ها جدی گرفته شود و باید با حمایت از طرح ها و برنامه های کتابخانه های عمومی در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقا مسائل فرهنگی جامعه تلاش کرد.

وی افزود: خانواده در كتابخوانی فرزندان نقش مهمی دارد كه با اختصاص حتی ساعتی در روز به مطالعه توسط والدين تمام اعضاء اين نهاد مهم به كتاب، سوق می يابند.

مولایی با اشاره به اینکه شهرستان قائمشهر با ۳۰۰ هزار جمعیت باید افراد بیشتری عضو کتابخانه های عمومی شوند، گفت: پیگیر تکمیل سالن اجتماعات کتابخانه هستیم.

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از چند کتابخانه قائم‌شهر بازدید کرد.