4709152

پایگاه ژئو تی‌وی نوشت: فاطمه بایمان به دنبال رقم زدن این اتفاق تاریخ ساز،‌ در اولین سخنرانی‌اش در مقام سناتوری در پارلمان استرالیا به تشکر از پدر مرحومش که سال‌ها قبل به عنوان یک پناهجوی افغان به استرالیا وارد شد و برای او فداکاری کرد و در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت، پرداخت.

فاطمه بایمان بیان کرد: چه کسی فکرش را می‌کرد که یک زن جوانِ زاده افغان و دختر یک پناهجو امروز در این مجلس بایستد؟

وی خاطر نشان کرد: می‌دانم که پدر من با کار در شغل راننده تاکسی و نگهبانی تلاش کرد تا معیشت ما را تامین و از خانواده‌اش حمایت و تضمین کند که من و خواهر و برادرهایم آینده‌ای که او نتوانست برای خودش رقم بزند را داشته باشیم.

فاطمه بایمان در سال ۲۰۰۳ به همراه مادر و سه خواهر و برادر کوچکترش در حالی که هشت سال سن داشت وارد استرالیا شد.

او در این کشور در کالج اسلامی استرالیا در منطقه پرث تحصیل کرد و بعد از آن وارد دانشگاه شد تا دکتر شود اما به جایش درگیر سیاست شد.

پدر فاطمه بایمان در سال ۲۰۱۸ در اثر ابتلا به بیماری سرطان خود در سن ۴۷ سالگی درگذشت و متاسفانه نتوانست تا زمان رسیدن دخترش به سناتوری زنده بماند.

فاطمه بایمان همچنین به موضوع حجابش پرداخت و گفت که حجاب انتخاب او است.

او تاکید کرد:‌ خطاب به آنهایی که به من توصیه می‌کنند چه بپوشم یا درباره صلاحیت من بر مبنای ظاهر من قضاوت می‌کنند، می‌گویم که بدانند حجاب انتخاب من است. من جوان و ترقی خواه هستم و خانواده من در خارج از اینجا به دنیا آمده‌اند. من نماینده استرالیای مدرن هستم.