F5340a482c744f1cb5e433aabac7c5c4
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با امام جمعه شهرستان بابل دیدار کرد.

 صبح امروز(8 فروردین ماه) آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در دیدار عیدانه با همراهی شورای معاونین با امام جمعه بابل دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ابتدا مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه ها، انواع خدمات در حال ارائه به علاقه‌مندان و بخش های مختلف این نهاد عمومی پرداخت.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌های مفید و اثرگذار فرهنگی، بیان کرد: تلاش برای فرهنگ‌سازی مطالعه یکی از جلوه‌های بارز تأثیرگذاری فرهنگی کتابخانه‌ها در جامعه است.

ولیپور شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی را از برنامه مهم برشمرد و افزود: طی چهار سال اخیر 13 کتابخانه عمومی در استان ساخته شد که هشت کتابخانه با کمک خیران انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه مردم استان کتابخوان هستند، خواستار حمایت بیشتر مسئولان و خیرین از کتابخانه‌های عمومی شد.

ولیپور از تشکیل انجمن خیران فرهنگی در استان خبر داد و گفت: با کمک خیران به منابع کتابخانه ها توجه می کنیم.

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در این دیدار از اقدامات ارزنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تقدیر کرد و گفت: اگر جامعه ما کتابخوان شود، قطعاً شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه خواهیم بود.

وی بیان کرد: کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد. در حال حاضر گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی نشان می دهد نوع مطالعه و ذائقه مردم تغییر کرده و باید برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کارهای خلاقانه انجام شود.

امام جمعه بابل با تأکید بر اینکه کتاب باید در سبد خانواده‌ها قرار گیرد، عنوان کرد: انسان باید طوری با کتاب انس بگیرید که هر روز مطالعه داشته باشد. همه باید از خود بپرسند که چرا ما کتاب نمی خوانیم و این امر به دغدغه تمامی افراد تبدیل شود.

روحانی با اشاره به ظرفیت تریبون نماز جمعه، گفت: استفاده مناسب از این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان شود.